DSC_5403DSC_5408

Fejlesztő foglalkozásaink: 

Fejlesztő  módszerek, terápiák:

  • konduktív pedagógia
  • gyógytorna
  • logopédia
  • korai logopédia, beszédindítás
  • komplex értelmi fejlesztés
  • gyermek pszichológia
  • Ayres terápia, szenzoros integrációs terápia (pl.: nagy gimnasztika labda, hinták, lejtők)
  • Tervezett Szenzomotoros Tréning (TSMT)
  • Dévény SMT

Foglalkozási csoportunk:

  • normál fejlődésű gyermekek képesség és mozgásfejlesztése, felmérése
  • mozgásfejlődésbeli elmaradás
  • hypotón, spasztikus izomtónus
  • megkésett mozgásfejlődés, mozgászavar
  • koraszülött gyermekek komplex fejlesztése
  • központi idegrendszeri sérülés (hemiplégia, diplégia, tetraplégia, paresisek…)
  • korai habilitáció
  • baleset utáni rehabilitáció
  • halmozottan sérült gyermekek

Asperger szindróma tünetei:

 

  • 1.      irtózás a változásokkal szemben
  • 2.      problémák a szociális interakcióban
  • 3.      szűk vagy speciális érdeklődés
  • 4.      bizonyos dolgokkal rendkívül intenzíven foglalkoznak
  • 5.      környezetük dolgait és folyamatait sajátos aspektusból szemlélik
  • 6.      átlagosnál rosszabb motorikus koordinációk
  • 7.      iskolai nehézségek
  • 8.      túlzott érzékenység, érzelmi kiszolgáltatottság
  • 9.      a könnyed beszélgetés hiánya (nem tudnak apróságokról  beszélgetni)
  • 10.  szokatlan viselkedés
  • 11.  mániás szokások (p.l vásárlási kényszer, bizonyos szokások kényszeres betartása stb.)

Autizmus tünetei:

  1. Változások      ellen tiltakozik.
  2. Nem      vagy ritkán használ szemkontaktust.
  3. Gyakori      a beszédfejlődési késés, bizonyos szinteken elakadás hosszabb időre (pl.      elhúzódó echolálási fázis).
  4. Egy      oldalúan kommunikál, a válaszra nem figyel.
  5. Visszhangszerűen      utánozza a beszédet.
  6. Van egy      kedvenc témája, amiről folyton beszél.
  7. Nagyon      válogatós, az ételek színére, állagára érzékeny.
  8. Kerüli      a kortárs kapcsolatokat, vagy nem megfelelően közeledik.
  9. Nem      játszik a gyerekekkel, csak ha felnőtt segíti.
  10. Nem      jelenik meg a szerepjáték a tevékenysége közben.
  11. Szokatlan      mozdulatai vannak. pl: kezével repdes, lábujjhegyen jár .
  12. Fogdossa,pörgeti,forgatja,      zörgeti a tárgyakat.
  13. Látszólag      indokolatlanul, sír, nevet, kiabál.
  14. Vannak      feladatok, amiket ügyesen megcsinál, de amihez együttműködésre van szükség      az nehezen megy.
  15. Mások      kezét húzza a neki kívánatos tárgyhoz.
  16. Mások      szándékait, érzelmeit nem érti. Ezért közömbösnek tűnhet.
  17. Szó      szerint értelmezi a mondatokat.
  18. Nem      érti a viccet, iróniát.