A beszéd kialakulása normál esetben 1,5-3 éves kor közé tehető. Addigra a gyermeknek már rendelkeznie kell minden olyan képességgel, ami ezt lehetővé teszi.

A gyermeknek meg kell “tanulnia” megfordulni, felülni, kúszni, mászni, állni, járni. Tiszta hallás, jó látás, értelmi érettség és az érzelmi motiváció is elengedhetetlen.

Fontosak az ép beszédszervek, az utánzás képessége, a gagyogás szakasza. Megfelelő gondolkodási funkciók is kellenek.

Bárhol bármilyen hiányosság adódik az alapokban, akkor a felépítmény, vagyis a beszéd sérül.

 

 

 

Első lépések a SzitakötőbenDSC_5419

  • Első lépés, a szülőkkel történő beszélgetés, anamnézis felvétele, melynek során a születéstől a jelen helyzetig feltérképezzük azon lehetséges állomásokat,  melyek hatással lehetnek a mostani problémára.
  • A második állomás az anamnézis alapján a gyermek vizsgálata, időt hagyva arra, hogy a gyermek feloldódjon, elsősorban azt érezze, hogy érte és nem a hibái feltárásán dolgozunk. Ezen vizsgálati időpontok száma egyénenként változó, függhet attól, hogy mennyire összetett egy probléma, vagy mennyire könnyen oldódik fel egy-egy gyermek.
  • A vizsgálatok végén a szülők írásos véleményt kapnak az elvégzett vizsgálatokról, az eredményről és a javaslatokról, melyet egy személyes konzultáció során adunk át, amikor a szülőknek lehetőségük van feltenni kérdéseiket a vizsgálattal vagy az eredménnyel kapcsolatban és a további időpontokat egyeztethetnek.