0001

 

 

A tervezett szenzomotoros tréning (TSMT) feladatsora a nagy- és finommozgások fejlesztése során érleli, strukturálja tovább az idegrendszert.

A foglalkozás menete kötött, feladatsorokba rendezett, a gyermek fejlődésének megfelelően fokozatosan nehezedik. A mozgásos feladatok segítik az érzékelés, észlelés fejlődését, a testvázlat, a térbeli tájékozódás, a laterialitás, a dominancia beérését. A feladatsorok javítják a gyermek koncentrációs képességeit, megalapozzák, segítik a figyelem jobb irányíthatóságát, a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás fejlődését.

A mondókákkal, énekekkel kísért feladatvégzés során fejlődik kommunikációjuk és anyanyelvi készségeik.

 

Kiknek ajánljuk?

  • 3-7 éves mozgáskorú, 3-12 éves,
  • megkésett/eltérő fejlődésmenetet mutató,
  • hiperaktív,
  • figyelemzavaros,
  • tanulási, magatartási, beilleszkedési zavarokkal küzdő,
  • a sikeres iskolai beválásban rizikós,
  • súlyos beszédhibás,
  • mozgásban ügyetlen,
  • egyensúly-zavarral küzdő gyermekeknek.

Vizsgálatunk kiterjed:

  • Idegrendszer érettsége
  • Mozgásvizsgálat.
  • Testvázlat, térbeli tájékozódás, lateralitás.
  • Taktilis terület.
  • Ritmusvizsgálat.

 

A vizsgálat után a szülő maga is látja, hogy van-e elmaradás, illetve látja az elmaradás fokát, de a százalékban kimutatott teljesítmény is objektíven tükrözi a gyermek aktuális érettségét.
A vizsgálat eredménye alapján megtudjuk, hogy a gyermeknek szüksége van-e valamilyen fejlesztésre. Ha igen, az eredmények azt is megmutatják, hogy egyéni vagy csoportos formában.